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HAMMURABI

 

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INTRODUCTION:

Hammurabi (in Akkadian  Khammurabi, from Amorite Ammurapi)  means  “the kinsman is  a healer” from Ammu “Paternal kinsman” and Rapi “healer”. He was the sixth king of Babylon and the first of the  Amorite dynasty.

CHRONOLOGICAL FRAME:

In the Old Babylonian period (1760-1595 b.c.) Mesopotamia , high Mesopotamia and Syria see the expansion and consolidation of Amorite dynasties as Rim-Sin in Larsa,  Shamshi-Adad in Assyria, Naram-Sin in Eshnunna and Hammurabi in Babylon. Hammurabi unified all Mesopotamia into one kingdom that will subsequently ruled by his successors. In the 7th year of his reign he took Isin and Uruk to Rim-Sin of Larsa who saw his power subordinate to Babylon. There followed two decades of stalemate, because the positions of strength of Babylon and nearby Eshnunna prevented both a direct attack the one toward other. But it is in the final phase of his government happened Hammurabi’s rise, in fact, in just five years, he conquered Larsa, Eshnunna and Mari, destroying it.

REFORM AND COSTRUCTION WORKS:

From the names of the years of this period there are numerous constructions of temples in Babylon and arrangement of canals after the agricultural crisis (due to salinization). Under Hammurabi it came also the most important religious reform that placed Marduk as a polias god  of the capital  and the kingdom and Babylon as a religious center. This involved the decline of the figure of Enlil and the city of Nippur.  Another important deity in the Old Babylonian period was Amurru, personification of the Amorite people.

INSCRIPTIONS:

The most famous Hammurabi’s work was the so-called “code of laws” which presents an overall picture of Babylonian society. The original was found in Susa and is now in the Louvre Museum in Paris. It is 2.25 m high and is made of black diorite. Probably it was preserved in the temple of the god Shamash at Sippar. The upper part of the same shows a scene of investiture: on the right the god of sun and justice, Shamash, sitting on the throne, with horned headgear (divine symbol) and sunlight coming out of his shoulders; while on the  left, Hammurabi is standing, holding rod and wire (symbols of justice and conquest).  You were found subsequent copies of the code in the library of Assurbanibal to Nineveh (VII b.c). In addition the commemorative inscriptions of Hammurabi are numerous and recall his military exploits as the destruction of Mari.

DISAGGREGATION EMPIRE:

The unification of the empire has its limitations of time and extent, in fact, with his successors Samsu-Iluna, Abieshukh, Ammiditana and Ammisaduqa, begins the process of disintegration of the country of Babylon, heir of “Sumer and Akkad”.

 

 

INTRODUZIONE:

Hammurabi (in accadico Khammurabi, dall’amorreo Ammurapi) significa “il parente è un guaritore” da Ammu “parente paterno” e Rapi “guaritore”. Era il sesto re di Babilonia e il primo della dinastia  degli Amorrei.

QUADRO CRONOLOGICO:

Nel periodo  paleo-babilonese (1760-1595 aC) la  Mesopotamia, l’alta Mesopotamia e la Siria vedono l’espansione e il consolidamento delle dinastie amorree come Rim-Sin a Larsa, Shamshi-Adad in Assiria, Naram-Sin a Eshnunna e Hammurabi a Babilonia. Hammurabi unificò tutta la Mesopotamia in un  unico regno che sarà successivamente governato dai suoi successori. Nel 7° anno del suo regno prese Isin e Uruk a Rim-Sin di Larsa che vide il suo potere  subordinato a Babilonia. Seguirono due anni di stallo, perché le posizioni di forza di Babilonia e la vicina Eshnunna  impedirono un attacco diretto l’uno verso l’altro. Ma è nella fase finale del suo governo che avvenne la sua ascesa, infatti, in soli cinque anni conquistò Larsa, Eshnunna e Mari, distruggendola.

RIFORMA E  OPERE COSTRUTTIVE :

Dai nomi di anni di questo periodo risultano numerose  costruzioni di templi di Babilonia e la sistemazione dei canali dopo la crisi agricola (a causa della salinizzazione). Sotto Hammurabi arrivò anche la più importante riforma religiosa che pose Marduk come dio poliade della capitale  e del regno e Babilonia come centro religioso. Ciò ha comportato il declino della figura di Enlil e della la città di Nippur. Un’altra divinità importante nel periodo paleo-babilonese fu Amurru, personificazione del popolo degli amorrei.

ISCRIZIONI:

L’opera più famosa di Hammurabi fu il cosiddetto “codice di leggi”, che presenta un quadro complessivo della società babilonese. L’originale è stato trovato a Susa ed è ora al Museo del Louvre, di Parigi. E ‘alto 2,25 m ed è realizzato in diorite nera. Probabilmente è stato conservato nel tempio del dio Shamash a Sippar. La parte superiore  mostra una scena di investitura: a destra il dio del sole e della giustizia, Shamash, è seduto sul trono, con il copricapo cornuto (simbolo divino) e raggi solari che escono dalle sue spalle; mentre sulla sinistra, Hammurabi è in piedi, e tiene una canna e una corda (simboli di giustizia e di conquista). Sono state trovate copie successive  del codice nella  biblioteca di Assurbanibal a Ninive (VII a.c). Inoltre le iscrizioni commemorative di Hammurabi sono numerose e ricordano le sue imprese militari come la distruzione di Mari.

DISGREGAZIONE DELL’IMPERO:

L’unificazione dell’impero ha i suoi limiti di tempo e di spazio, infatti, con i suoi successori (Samsu-Iluna, Abieshukh, Ammiditana e Ammisaduqa) inizia il processo di disgregazione del paese di Babilonia, erede di “Sumer e di Akkad”.

 

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